METODOLOGIE

100 DE ROMÂNI este un proiect care urmărește măsurarea și îmbunătățirea indicatorilor României conform cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Organizației Națiunilor Unite (ONU). Proiectul a fost inițiat de Ambasada Sustenabilității în România și este susținut de Lidl România.

100 DE ROMÂNI este construit având la bază temele de interes abordate de Organizația Națiunilor Unite în elaborarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă. Conceptul 100 DE ROMÂNI a presupus abordarea fiecărei teme de interes prin selectarea unor informații relevante și măsurabile. Informațiile au fost culese în perioada iunie-octombrie 2018, utilizandu-se cele mai recente date, din surse oficiale: Institutul Național de Statistică, Eurostat, Ministerul Finanțelor, Ministerul Muncii și Protecției Sociale, Ministerul Sănătății, UEFA, Biroul Electoral Central, BNR, PISA, Research Institute Credit Suisse, Direcția Pașapoarte, ANCOM, Parlamentul European.

Pentru a construi relevanța statistică, informațiile pentru 100 DE ROMÂNI au fost culese și calculate direct proporțional cu numarul de români (1.950.000), scara folosită fiind de 1:200.000. În cadrul proiectului, 1 român = aproximativ 200.000 persoane, cifrele peste 0,5 fiind rotunjite la 1.

La baza 100 DE ROMÂNI a stat proiectul „If the world were a village of 1.000 people”, care a apărut pentru prima dată în 1991 într-un articol din ziarul The Valley News (New Hampshire), ”Starea actuală a satului global”, scris de un profesor de la Universitatea din Darmouth, Donella Meadows. Cercetările sale au creat pentru prima dată o bază metodologică de înțelegere a lumii ca o fabrică de relații fizice, economice și sociale care, împreună, determină evoluția lumii.


bibliografie

Cele mai vizualizate